Een agile benadering
Bij YoungSparks beschik je over een marketingteam, zonder deze in dienst te hoeven nemen. Dit team werkt volgens een duidelijke strategie en zorgt voor de uitvoering ervan. Dit gebeurt vanuit jouw eigen bedrijf en in samenwerking met jouw medewerkers.
Bij YoungSparks geloven we in de effectiviteit van een agile benadering. Niet te lang blijven hangen in loze voorbereiding, maar lanceren, leren en continu verbeteren. Uiteraard wel met een zorgvuldig gekozen strategie als basis!
Onze benadering is op te delen in vier fases:
Hoe gaat YoungSparks van analyse naar resultaat?
Waar onze benadering flexibel is, is onze aanpak op maat en gestructureerd:
1. Analyse (0-meting)
Iedere online marketingstrategie begint met een grondige analyse van jouw huidige online vindbaarheid en zichtbaarheid. Welke resultaten haalt jouw website en hoe is het gesteld met jouw social media kanalen?
2. Strategie – plan
Op basis van de analyse stellen we samen met jou een doelgericht plan op. We bepalen concreet welke doelen we willen bereiken en met welke online marketingactiviteiten we dat gaan doen. Hierbij geven we van tevoren inzicht in de verwachte resultaten.
3. Implementatie – do!
Vervolgens gaan we over op ons favoriete onderdeel. Lanceren! Ofwel de implementatie. Op basis van de geformuleerde strategie gaan we doelgericht en effectief aan de slag met SEO, Social media marketing en advertising, SEA, e-mailmarketing of Contentmarketing. Of met een combinatie van dat alles! Ons doel? Concrete online resultaten.
4. Regie – check
Wij monitoren de resultaten van onze inspanningen intensief en maken deze inzichtelijk met duidelijke en begrijpelijke rapportages. Periodiek en gericht op te nemen vervolgstappen. Zo leren wij en blijf jij op de hoogte van de voortgang!
5. Evaluatie / bijsturen – (re)act
De constante monitoring van onze online marketing activiteiten stelt ons in staat om snel te reageren en aan te scherpen waar nodig. Zo kunnen we continu verbeteringen doorvoeren om jouw online groei te realiseren.