Wat is e-mail marketing?
E-mail marketing is een vorm van direct marketing en omvat alle vormen van marketing via e-mail. Denk hierbij aan het versturen van nieuwsbrieven en productmailings, maar ook aan geautomatiseerde e-mailcampagnes. Vaak wordt e-mail marketing gezien als onderdeel van een content marketingstrategie.
Waarom e-mail marketing?
De eerste marketing e-mail werd verstuurd in 1978 en leverde zo’n dertien miljoen dollar aan omzet op. Niet verkeerd natuurlijk. Tegenwoordig wordt e-mail marketing echter vaak geassocieerd met spam en irritante nieuwsbrieven.
Onterecht. Als jij weet hoe je het moet inzetten kun je er namelijk heel goed nieuwe klanten mee werven en bestaande klanten aan je binden. E-mail marketing heeft niet voor niets al jaren de hoogste ROI van alle marketingkanalen!
Vrijblijvend een kennismaking? Neem direct contact op!
Voordelen e-mail marketing
Wat maakt e-mail dan zo’n krachtig marketingmiddel? Een aantal voordelen op een rij:
Wees relevant!
Bij e-mail marketing is relevantie van groot belang. Een simpele nieuwsbrief versturen is al lang niet meer voldoende. Je moet ervoor zorgen dat jouw boodschap perfect aansluit op het profiel van jouw klant. Alleen dan behaal je jouw KPI’s.
Hiervoor gebruik je alle data die je over jouw klanten hebt verzameld. Welke producten heeft een klant eerder besteld of bekeken? En wat is zijn gemiddelde aankoopbedrag? Op basis van deze informatie creëer je een effectieve e-mail marketingcampagne. Geen idee hoe? Onze experts staan voor je klaar.
Jouw partner
Tijdens jullie groeitraject, zijn wij jullie betrouwbare partner.
Betaalbaar uurtarief
Op een betaalbare manier helpen wij jou met de (online) groei van jouw bedrijf.
Talenten
Wij werken met jonge talenten onder begeleiding van ervaren marketeers