Google Analytics 4 

Wil je diepgaand inzicht krijgen in het gedrag van je websitebezoekers? Dat kan met Google Analytics 4 – de geavanceerde, gratis tool van Google voor website statistieken.

YoungSparks staat klaar om jouw website data inzichtelijk te maken!

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een onmisbare tool voor het meten van website- en appgegevens. Het stelt website-eigenaren in staat om diepgaande inzichten te verkrijgen in het gedrag van bezoekers, zoals waar ze vandaan komen, hoe lang ze op de site blijven, en welke pagina’s ze het meest bezoeken.

Deze gegevens zijn heel belangrijk voor het optimaliseren van de gebruikerservaring en het maximaliseren van conversies. Met de introductie van Google Analytics 4 (GA4) biedt Google nu nog geavanceerdere mogelijkheden om gebruikersinteracties over verschillende apparaten en platforms heen te volgen.

Marketeers zijn GA4 aan het instellen
Marketeers bespreken de voordelen van GA4

Voordelen van Google Analytics 4

GA4 is speciaal ontworpen voor ‘de nieuwe manier van meten’. Vergeleken met zijn voorloper Universal Analytics biedt GA4 je een aantal voordelen:

  • Geeft een beter inzicht in jouw klanttraject.
  • Verzamelt zowel website- als appgegevens.
  • Bevat privacy opties zoals metingen zonder cookies en gedrags- en conversiemodellering.
  • Maakt gebruik van gebeurtenissen in plaats van sessie gebaseerde gegevens.
  • Directe integraties met mediaplatforms.
  • Biedt je begeleiding op basis van voorspellingen zonder complexe modellen.

Vragen over Google Analytics 4? Neem contact met ons op!

online marketeer die telefonisch contact heeft met klant
Marketeers stellen samen google analytics 4 in

Hoe werkt Google Analytics?

Hoe GA4 precies werkt is een vrij technisch verhaal. Maar het komt op het volgende neer: Google Analytics verzamelt data via trackingcodes die op elke pagina van je website worden geplaatst. Deze codes registreren verschillende acties van gebruikers, zoals klikken, scrollen, en het invullen van formulieren. De verzamelde gegevens worden verwerkt en weergegeven in gedetailleerde rapporten.

Met GA4 worden deze gegevens in realtime geanalyseerd, wat betekent dat je direct kunt inspelen op trends en veranderingen in het gedrag van je bezoekers. Daarnaast biedt GA4 betere privacy opties, waaronder ‘cookieloze tracking’ en betere dataverwerking, zodat je voldoet aan de nieuwste privacyregels.

Google Analytics 4 instellen

Het instellen van Google Analytics 4 vraagt om actie en kan een behoorlijke klus zijn. Je kunt die klus natuurlijk zelf klaren met onze handleiding GA4 instellen. Deze handleiding bevat een duidelijke instructie van het volledige implementatieproces.

Wil je er honderd procent zeker van wil zijn dat alles vlekkeloos verloopt? Laat dan jouw GA4 direct instellen door YoungSparks. Fijn als dit gewoon geregeld wordt toch? Dat scheelt een hoop kopzorgen.

Tarieven instellen GA4

Met Google Analytics 4 krijg je het vernieuwde statistieken programma voor inzicht en verbetering van je website. YoungSparks neemt de implementatie van GA4 volledig voor je uit handen. Prettig toch?

GA4

  • Aanmaken GA4
  • Overzetten/Instellen van doelen

99,95

GA4 en GTM*

  • Aanmaken GA4
  • Overzetten/Instellen van doelen
  • Aanmaken gebeurtenissen
  • Implementatie tags

179,95

GA4, GTM en Looker Studio*

  • Aanmaken GA4
  • Overzetten/Instellen van doelen
  • Aanmaken Google Tag manager
  • Aanmaken gebeurtenissen
  • Implementatie tags
  • Dashboard opbouwen in Looker Studio

299,95

Ik wil pakket:

Google analytics 4 omzetten

Google Tag Manager maakt het eenvoudiger voor jou om tags te implementeren en te beheren op je website. Zo verrijk je jouw Google Analytics 4-gegevens en krijg je meer inzicht in het websiteverkeer. Met GTM hoef je geen ontwikkelaar meer in te schakelen om tags te wijzigen of toe te voegen, wat tijd en geld bespaart.

Looker Studio is een visuele rapportage-tool die jou helpt om jouw Google Analytics-gegevens op een aantrekkelijke en begrijpelijke manier weer te geven. Je kunt data uit verschillende bronnen, waaronder Google Analytics en Google Ads, importeren en deze samenvoegen in één interactief dashboard. Zo krijg je makkelijker inzicht in hoe jouw website presteert en hoe jij je online marketinginspanningen kan optimaliseren.

Jouw partner

Tijdens jullie groeitraject, zijn wij jullie betrouwbare partner.

Betaalbaar uurtarief

Op een betaalbare manier helpen wij jou met de (online) groei van jouw bedrijf.

Talenten

Wij werken met jonge talenten onder begeleiding van ervaren marketeers