1 min. lezen

LinkedIn-posts inplannen voor bedrijfspagina’s

Het is al een paar maanden mogelijk om op persoonlijke profielen berichten in te plannen, en nu kun je dat eindelijk ook doen op LinkedIn bedrijfspagina’s.

Wil je weten hoe je een bericht inplant en waar je ingeplande berichten kunt vinden? Wij laten het je zien!

Hoe plan je een post in op LinkedIn?

Zodra je een post deelt, laat LinkedIn het nu al zien. Doorloop de stappen en plan zo je eigen bericht.

1. Ga naar je bedrijfspagina en klik op Begin met het schrijven van een bedrijf.

2. Zodra je je LinkedIn post geschreven hebt, klik je op het klokje.

LinkedIn-posts inplannen voor bedrijfspagina

3. Kies je tijd en datum. Het gewenste moment moet minimaal 1 uur en maximaal 3 maanden in de toekomst liggen.

4. Zodra je het juiste moment hebt gekozen, staat dit weergegeven in je post. Ook staat er Schema in plaats van plaatsen Bijdrage

Een LinkedIn post plannen

5. Is je post af? Klik dan op Schema

Handig om te weten: voor welke type post werkt dit wel en welke niet?

  • Video’s
  • Polls
  • Meerdere foto’s
  • Carousels
  • Events
  • Berichten in groepen
  • Vacatures
  • Services
  • Reposts
  • Tekstbijdragen
  • Berichten met een foto
  • Een link
  • Het vieren van een gelegenheid.

Het inplannen van posts voor persoonlijke profielen en op de mobiele app werkt hetzelfde. Op je mobiele vind je het klokje boven in je scherm.

Op zoek naar je geplande posts?

1. Start een nieuwe post.

2. Klik op het klok-icoon.

3. Ga naar Alle geplande bijdragen weergaven

Geplande LinkedIn bijdrage terugvinden

Succes met het testen van de nieuwe feature!

Deel deze blog op social media