Onze Werkwijze

Bij YoungSparks staat de uitvoering centraal. Geen eindeloze rapporten, maar een betaalbare, effectieve aanpak met focus op groei en concrete resultaten.

Een agile benadering 

Bij YoungSparks beschik je over een marketingteam, zonder deze in dienst te hoeven nemen. Dit team werkt volgens een duidelijke strategie en zorgt voor de uitvoering ervan. Dit gebeurt vanuit jouw eigen bedrijf en in samenwerking met jouw medewerkers.

Bij YoungSparks geloven we in de effectiviteit van een agile benadering. Niet te lang blijven hangen in loze voorbereiding, maar lanceren, leren en continu verbeteren. Uiteraard wel met een zorgvuldig gekozen strategie als basis!

Marketing bureau met agile aanpak

Onze benadering is op te delen in vier fases:

We leggen de basis voor online zichtbaarheid en vindbaarheid. Je gaat niet op zoek naar, maar wordt gevonden dóór je doelgroep. Een goede vindbaarheid in Google is hiervoor onmisbaar en vormt het fundament van jouw online marketingstrategie.

Super al die extra bezoekers op je website! Nu is het zaak om de aandacht van je bezoekers te verzilveren en om te vormen tot leads. We zorgen voor een effectieve website met een conversiegericht design en de juiste content.

We zorgen ervoor dat de meest voorkomende conversiekillers voorkomen worden.

Én we maken van jouw leads echte klanten!

Een complete online marketingstrategie stopt niet na het binnenhalen van een klant. We zetten alles op alles om van jouw klanten fans te maken. Ga van eenmalige naar wederkerige inkomsten door je klanten voor langere tijd aan je te binden.

Hoe gaat YoungSparks van analyse naar resultaat?

Waar onze benadering flexibel is, is onze aanpak op maat en gestructureerd:

1. Analyse (0-meting)

Iedere online marketingstrategie begint met een grondige analyse van jouw huidige online vindbaarheid en zichtbaarheid. Welke resultaten haalt jouw website en hoe is het gesteld met jouw social media kanalen?

2. Strategie – plan

Op basis van de analyse stellen we samen met jou een doelgericht plan op. We bepalen concreet welke doelen we willen bereiken en met welke online marketingactiviteiten we dat gaan doen. Hierbij geven we van tevoren inzicht in de verwachte resultaten.

3. Implementatie – do!

Vervolgens gaan we over op ons favoriete onderdeel. Lanceren! Ofwel de implementatie. Op basis van de geformuleerde strategie gaan we doelgericht en effectief aan de slag met SEO, Social media marketing en advertising, SEA, e-mailmarketing of Contentmarketing. Of met een combinatie van dat alles! Ons doel? Concrete online resultaten.

4. Regie – check

Wij monitoren de resultaten van onze inspanningen intensief en maken deze inzichtelijk met duidelijke en begrijpelijke rapportages. Periodiek en gericht op te nemen vervolgstappen. Zo leren wij en blijf jij op de hoogte van de voortgang!

5. Evaluatie / bijsturen – (re)act

De constante monitoring van onze online marketing activiteiten stelt ons in staat om snel te reageren en aan te scherpen waar nodig. Zo kunnen we continu verbeteringen doorvoeren om jouw online groei te realiseren.