“We zien echt dat onze social media kanalen en het succes daarvan flink gegroeid zijn vanaf het moment dat YoungSparks die heeft overgenomen.

Over Park Inn by Radisson City West

Het Park Inn Radisson Amsterdam City West hotel biedt een uitstekende locatie voor een overnachting in het hart van Amsterdam. Het hotel beschikt over ruim vijfhonderd kamers en is met 20 vergaderruimtes ook bijzonder geschikt als evenement locatie.

Sinds een jaar is YoungSparks verantwoordelijk voor het social media beheer van Park Inn. Roderick Smith, general manager bij Park Inn Radisson City West, legt uit hoe YoungSparks met een combinatie van contentmarketing en actief beheer van social media succes behaalt!

Effectief social media beheer

“Ik denk dat wij ongeveer een jaar klant zijn van YoungSparks. Ik zocht specifiek iemand voor de social media van Park Inn. Ik merkte dat, hoewel we jonge mensen in dienst hebben, we niet de spijker op zijn kop wisten te slaan waar het gaat om social media. Bovendien moet voor onze accounts wekelijks, eigenlijk bijna dagelijks, content geproduceerd worden. Anders heeft het gewoon geen zin. Daar hebben wij zelf de tijd en mankracht niet voor.

Daarom hebben we een aantal keer samengezeten om te bepalen wat we als hotel willen bewerkstelligen en welke boodschap we willen uitdragen. Toen hebben we de keuze gemaakt om te focussen op contentmarketing en destination marketing. Dat wil zeggen dat YoungSparks onze content actief combineert en onderdeel maakt van grote evenementen. Zo realiseren ze onwijs veel bereik. Een voorbeeld daarvan was de Grand Prix van Zandvoort vorig jaar. De post die we daarop hadden afgesteld had alléén al meer dan een miljoen views.”

Roderick Smith, general manager bij Park Inn Radisson City West

Het resultaat van YoungSparks

“Een kopje koffie posten waar vervolgens honderd mensen naar kijken is leuk, maar voor een groot bedrijf als Park Inn kan daar veel meer mee gedaan worden. YoungSparks doet dat voor ons. Natuurlijk behaalt niet alle content hetzelfde resultaat, maar er zitten met regelmaat échte klappers tussen. Het record staat geloof ik op een bereik van 3.1 miljoen mensen met één post. Daar zit dus echt wel rek in. Bovendien merk je dat als mensen met onze content in aanraking komen, ze sneller worden overgehaald om bij ons te boeken.

Tussen de 70 en 80% van al onze boekingen komen namelijk binnen via online travel agencies, zoals Booking.com. Daar zitten voor ons kosten aan verbonden, want daar betalen wij commissie over. Uiteindelijk is de bedoeling natuurlijk dat meer mensen direct bij ons boeken in plaats van via online travel agencies. Wij proberen mensen met onze content ervan te overtuigen om naar de Radisson website te gaan en daar een overnachting te boeken. Dat is een project over een langere termijn en daar zijn de social media inspanningen van YoungSparks onderdeel van.”

Social media beheer door YoungSparks bij Park Inn Radisson City West

Creatieve contentmarketing

“Wat ik kenmerkend vind voor YoungSparks is voornamelijk het onderdeel Young. Er werken jonge, creatieve mensen die een betere kijk hebben op social media en veel beter weten wat mensen willen zien. Ik denk dat je dat soort mensen nodig hebt om succes te behalen met je contentmarketing. Zij hebben er gevoel voor en hebben beter kijk op waar onze doelgroep behoefte aan heeft. Ik merk dat die creativiteit ons erg helpt. Het kan zijn dat het in andere markten minder goed werkt, maar bij ons hotel heeft YoungSparks het spot-on. Daar halen we echt veel uit.”

Zichtbare groei

“De samenwerking bevalt ook erg goed. Er zitten voor ons minder kosten aan verbonden als wij ons social media beheer onderbrengen bij YoungSparks. Bovendien hebben zij de kennis in huis die wij niet hebben en kan ik ook bij hen terecht voor spoedklussen waar wij de mankracht niet voor hebben. We zien ook echt dat onze social media kanalen en het succes daarvan flink gegroeid zijn vanaf het moment dat YoungSparks die heeft overgenomen. Ik heb YoungSparks inmiddels ook aangeraden aan collega’s en andere bedrijven.”

Meer informatie?

Samenwerken of wil je gewoon nog wat informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Plan je kennismaking in

Klaar om de eerste stap te zetten naar een betere online zichtbaarheid? Plan nu jouw kennismaking in.